1. 1.Utställningar
    1. 1.1.Aktuella utställningar
      1. 1.1.1.Crossing Borders
    2. 1.2.Projektcontainern
      1. 1.2.1.Tidigare containergäster
    3. 1.3.Kommande utställningar
      1. 1.3.1.Hemma i framtiden
      2. 1.3.2.Rodin
    4. 1.4.Konst på turné
    5. 1.5.Tidigare utställningar
      1. 1.5.1.100 fantastiska målningar
        1. 1.5.1.1.För barn: filmer på teckenspråk
      2. 1.5.2.Kvinnliga pionjärer
      3. 1.5.3.Glass is Tomorrow
      4. 1.5.4.Allt ska bort!
      5. 1.5.5.Denise Grünstein – En face
        1. 1.5.5.1.Gå runt i utställningen i 3D
      6. 1.5.6.Subjektiviteter – utvald design
        1. 1.5.6.1.Visningar
      7. 1.5.7.Från tsarer till folkkommissarier
        1. 1.5.7.1.Program
        2. 1.5.7.2.Visningar
        3. 1.5.7.3.App med audioguide till utställningen
        4. 1.5.7.4.Gå runt i utställningen i 3D
      8. 1.5.8.Barockt
        1. 1.5.8.1.Finissage för Barockt!
        2. 1.5.8.2.Gratis app med audioguide
      9. 1.5.9.Gränslöst
      10. 1.5.10.Highlights
        1. 1.5.10.1.Om Highlights på lättläst svenska
        2. 1.5.10.2.Highlights på teckenspråk
        3. 1.5.10.3.Selfies – Nu och Då
        4. 1.5.10.4.Highlights app
        5. 1.5.10.5.Selfies – Nu och Då på Instagram
        6. 1.5.10.6.Gratis app med audioguide till Highlights
        7. 1.5.10.7.Gå runt i Highlights i 3D
      11. 1.5.11.Hans Gedda & Mörkrets mästare
        1. 1.5.11.1.App med guide till utställningen
        2. 1.5.11.2.Film: Intervju med Hans Gedda
        3. 1.5.11.3.Film: Konserveringen av Den botfärdiga Magdalena
        4. 1.5.11.4.Film: Martin Scorsese om inspirationen från Caravaggio
        5. 1.5.11.5.Gå runt i utställningen i 3D
        6. 1.5.11.6.Hans Gedda på Instagram
      12. 1.5.12.Carl Larsson –
        vänner & ovänner
        1. 1.5.12.1.Carl Larsson App
        2. 1.5.12.2.Gå runt i utställningen i 3D
        3. 1.5.12.3.Film: Samtal om Carl Larsson
      13. 1.5.13.Den moderna formen 19002000
        1. 1.5.13.1.1910-tal
        2. 1.5.13.2.1920-tal
        3. 1.5.13.3.1930-tal
        4. 1.5.13.4.1940-tal
        5. 1.5.13.5.1950-tal
        6. 1.5.13.6.1960-tal
        7. 1.5.13.7.1970-tal
        8. 1.5.13.8.1980-tal
        9. 1.5.13.9.1990-tal
        10. 1.5.13.10.2000-tal
      14. 1.5.14.Formen i Sverige 15001740
      15. 1.5.15.Miniatyrer
        1. 1.5.15.1.Porträttminiatyrernas historia. Material och teknik.
      16. 1.5.16.Ljus och mörker
      17. 1.5.17.Slow Art
        1. 1.5.17.1.Temadag Slow Art
        2. 1.5.17.2.Slow Art App
      18. 1.5.18.Det moderna livet – franskt 1800-tal
        1. 1.5.18.1.Bokcirkel Det moderna livet, vintern 2013
          1. 1.5.18.1.1.Anmälan till bokcirkel
          2. 1.5.18.1.2.Diskussionsfrågor till Hallarna.
          3. 1.5.18.1.3.Bokcirkeln hösten 2012, diskussionsfrågor
          4. 1.5.18.1.4.Bilder från höstens bokcirkelträff
          5. 1.5.18.1.5.Bokcirkel Det moderna livet, våren 2012
        2. 1.5.18.2.Francis.Barnens guide till 1800-talet
        3. 1.5.18.3.Twittra: Det moderna livets musa
        4. 1.5.18.4.Fördjupning: Christina Nilsson
          1. 1.5.18.4.1.Christina Nilssons ordnar och medaljer
        5. 1.5.18.5.Det moderna livet – ett experiment för framtiden
        6. 1.5.18.6.Utställningskatalog: Det moderna livet.
      19. 1.5.19.Stolthet och fördom
        1. 1.5.19.1.Film: En introduktion till Stolthet och fördom
        2. 1.5.19.2.Filmklipp: Marie Suzanne Giroust eller Alexander Roslin, vem var bäst?
        3. 1.5.19.3.Filmklipp: Tre verk av Adrienne Marie Louise Grandpierre-Deverzy
        4. 1.5.19.4.Bildspel om porträttminiatyrer
        5. 1.5.19.5.Föreläsning med Laura Auricchio
      20. 1.5.20.Passioner – konst och känslor genom fem sekler
        1. 1.5.20.1.Intervjuer med dem som har arbetat med utställningen Passioner
        2. 1.5.20.2.Temadag Passioner
        3. 1.5.20.3.Konferens: The Passions. Art and the Emotions in the Early Modern Period
        4. 1.5.20.4.På gång i Passioner: samtal om utställningens tillblivelse
      21. 1.5.21.Drivet och överdrivet – om karikatyren i Sverige
        1. 1.5.21.1.Temadag Drivet och överdrivet
      22. 1.5.22.De fyra årstiderna
      23. 1.5.23.Skimrande silver
        1. 1.5.23.1.Motherfucker
      24. 1.5.24.Peredvizjniki–banbrytare i ryskt måleri
        1. 1.5.24.1.Bildspel: Introduktion till Peredvizjniki
        2. 1.5.24.2.Intervjuer med dem som har arbetat med utställningen
        3. 1.5.24.3.Föreläsning: Bilden i bilden. Ikoner i Peredvizjnikis måleri
        4. 1.5.24.4.Temadag Peredvizjniki
        5. 1.5.24.5.Introduktion och visningar: Peredvizjniki
        6. 1.5.24.6.Boka en privat visning
      25. 1.5.25.Hos gudar och gudinnor
        1. 1.5.25.1. Läs mer, spela memory och rita
        2. 1.5.25.2.Audioguide: Hos gudar och gudinnor
        3. 1.5.25.3.Gudarnas telefonsvarare
        4. 1.5.25.4.Ateljé för alla hos gudar och gudinnor
        5. 1.5.25.5.Hos gudar och gudinnor i skolan
        6. 1.5.25.6.Lärarkväll:
          Hos gudar och gudinnor
      26. 1.5.26.Läckö slott: Design Sigvard Bernadotte
      27. 1.5.27.Läckö slott: Barn av sin tid – från vaggan till graven
      28. 1.5.28.Lust & Last
        1. 1.5.28.1.Filmer om utställningen
          1. 1.5.28.1.1.Introduktion till utställningen
          2. 1.5.28.1.2.Utställningskommissarierna samtalar
          3. 1.5.28.1.3.Sara-Vide Ericson
          4. 1.5.28.1.4.Oscar Guermouche
      29. 1.5.29.Härskarkonst
        1. 1.5.29.1.Audioguide
      30. 1.5.30.Bernadotter i svart och vitt
      31. 1.5.31.Unga konsthantverkare 2010
      32. 1.5.32.På Läckö slott: Kära figuriner
      33. 1.5.33.Hemma
      34. 1.5.34.Rubens & van Dyck
      35. 1.5.35.Handgjort
      36. 1.5.36.Caravaggio x 2
        1. 1.5.36.1.Caravaggister i samlingarna
      37. 1.5.37.Caspar David Friedrich
      38. 1.5.38.Linnerhielm
      39. 1.5.39.Hans Hammarskiöld. Profiler
      40. 1.5.40.Sekelskiftespärlor
      41. 1.5.41.Prerafaeliterna
        1. 1.5.41.1.Mer om prerafaeliterna
        2. 1.5.41.2.Trailer
      42. 1.5.42.Arbete pågår: museum i nytt ljus
        1. 1.5.42.1.Pelarsalen: skulpterade huvuden
        2. 1.5.42.2.Norra salen: skulpterade kroppar
        3. 1.5.42.3.E.L.O. en installation av Christian Partos
      43. 1.5.43.Lura ögat
      44. 1.5.44.Tidens form
      45. 1.5.45.Queer: begär, makt och identitet
    6. 1.6.App med audioguider till utställningarna
  2. 2.Besöka oss
    1. 2.1.Öppettider och entrépriser
      1. 2.1.1.Öppettider vid helgdagar, Konstakademien
      2. 2.1.2.Öppettider vid helgdagar, Nationalmuseum Design
    2. 2.2.Museet är stängt, men vi har öppet ändå!
    3. 2.3.Hitta till oss
    4. 2.4.Tillgänglighet Konstakademien
      1. 2.4.1.Mått på hissar, Konstakademien
    5. 2.5.Tillgänglighet Nationalmuseum Design
    6. 2.6.Våra butiker
      1. 2.6.1.Butiken på Konstakademien
      2. 2.6.2.Butiken på Kulturhuset Stadsteatern
      3. 2.6.3.Litteratur
      4. 2.6.4.Pappersvaror
      5. 2.6.5.Design & smycken
      6. 2.6.6.Barn & kreativitet
    7. 2.7.Bra att veta inför ditt besök
    8. 2.8.Kalender
    9. 2.9.Barn och familj
      1. 2.9.1.Konstskola för barn
      2. 2.9.2.Öppet hus i ateljén
    10. 2.10.Program
      1. 2.10.1.Panelsamtal: Blond och blåögd.
      2. 2.10.2.Konstnärssamtal: Ernst Billgren och Carl Johan De Geer
    11. 2.11.Visningar
      1. 2.11.1.Visningar för personer med demensdiagnos
    12. 2.12.Boka gruppvisning
      1. 2.12.1.Bokningsförfrågan gruppvisning
    13. 2.13.Konstkurser
      1. 2.13.1.Konstskola för barn
        1. 2.13.1.1.Anmälan
        2. 2.13.1.2.Anmälningsvilkor
      2. 2.13.2.Anmälningsvilkor
    14. 2.14.Prenumerera på nyhetsbrev
    15. 2.15.Konstbibliotek, bildförmedling, arkiv och studiesal
  3. 3.Samlingarna
    1. 3.1.Sök i samlingarna
    2. 3.2.Nytt i samlingarna
    3. 3.3.Forskning
      1. 3.3.1.Om forskningen på Nationalmuseum
        1. 3.3.1.1.Forskningsråd
        2. 3.3.1.2.Forskningspolicy
        3. 3.3.1.3.Open Access
        4. 3.3.1.4.DiVA
        5. 3.3.1.5.Centralmuseernas FoU-nätverk
        6. 3.3.1.6.RIHA
      2. 3.3.2.Art Bulletin
        1. 3.3.2.1.Art Bulletin Volume 20
        2. 3.3.2.2.Art Bulletin Volume 19
        3. 3.3.2.3.Art Bulletin Volume 18
        4. 3.3.2.4.Art Bulletin Volume 17
        5. 3.3.2.5.Art Bulletin Volume 16
      3. 3.3.3.Seminarier och föreläsningar
        1. 3.3.3.1.Onsdagsseminarier
          1. 3.3.3.1.1.Seminarium: Föremålens återkomst? Om utbildning i teknisk konstvetenskap för framtidens intendenter
          2. 3.3.3.1.2.Seminarium: Ny kunskap om kyrkornas konst genom teknisk konsthistoria
        2. 3.3.3.2.Tessinföreläsning
        3. 3.3.3.3.Anmälan till seminarium
        4. 3.3.3.4.Tidigare evenemang 2013
          1. 3.3.3.4.1.Seminarium: Barbizon och Grez
          2. 3.3.3.4.2.Seminarium: William Blake
          3. 3.3.3.4.3.Seminarium: Museisamlingar – artefakter och självbilder
          4. 3.3.3.4.4.Seminarium: Eva Bonnier – ett konstnärsliv
        5. 3.3.3.5.Tidigare evenemang,
          2009-2012
          1. 3.3.3.5.1.Seminarium: Suecia antiqua – ett titthål in i 1600-talet
          2. 3.3.3.5.2.Fredagsseminarium med Marika Bogren
          3. 3.3.3.5.3.Föreläsning med Peter Humfrey
          4. 3.3.3.5.4.Symposium: Stolthet och fördom
            1. 3.3.3.5.4.1.Medverkande vid symposium Stolthet och fördom
          5. 3.3.3.5.5.Föreläsning med Laura Auricchio
          6. 3.3.3.5.6.Tessinföreläsning: The New Ashmolean
          7. 3.3.3.5.7.Fredagsseminarium med Linda Hinners
          8. 3.3.3.5.8.Fredagsseminarium med Wolfgang Nittnaus
          9. 3.3.3.5.9.Konferens: The Future's Bright
          10. 3.3.3.5.10.Föreläsning med professor Mary Sheriff
          11. 3.3.3.5.11.Fredagsseminarium: Slow Art
          12. 3.3.3.5.12.Konferens: The Passions. Art and the Emotions in the Early Modern Period
          13. 3.3.3.5.13.Seminarium: Intuition vs Analysis. Bernini and Borromini.
          14. 3.3.3.5.14.Fredagsseminarium med Tomas Björk
          15. 3.3.3.5.15.Föreläsning med Duncan Bull
      4. 3.3.4.Forskningsprojekt
        1. 3.3.4.1.Två nederländska målningar från 1600-talet - materialtekniska undersökningar
        2. 3.3.4.2.Italienskt måleri
          1. 3.3.4.2.1.Konservator gör underverk
        3. 3.3.4.3.Nederländska, flamländska och holländska mästarteckningar.
        4. 3.3.4.4.Italienska arkitekturritningar i Cronstedtsamlingen
        5. 3.3.4.5.Nicodemus Tessin the Younger – Sources, Works, Collections
        6. 3.3.4.6.Gustav III:s antiksamling. Antik skulptur i Kungl. museum.
        7. 3.3.4.7.Carl Gustaf Tessins konstsamling
        8. 3.3.4.8.Pigment i Sverige under stormaktstiden
      5. 3.3.5.Bokshop
      6. 3.3.6.Nationalmuseums arkiv
        1. 3.3.6.1.Planera ditt besök
        2. 3.3.6.2.Vad finns i arkiven?
          1. 3.3.6.2.1.Myndighetsarkivet
          2. 3.3.6.2.2.Biograficasamlingen
          3. 3.3.6.2.3.Topograficasamlingen
          4. 3.3.6.2.4.Brevsamlingarna
          5. 3.3.6.2.5.De enskilda arkiven
      7. 3.3.7.Bildarkiv och bildförmedling
        1. 3.3.7.1.Bildbeställning
        2. 3.3.7.2.Ställ en fråga
        3. 3.3.7.3.Vanliga frågor
      8. 3.3.8.Konstbiblioteket
        1. 3.3.8.1.Vad finns i bibliotekets samlingar
        2. 3.3.8.2.Databaser och kataloger
        3. 3.3.8.3.Beställning och lån
        4. 3.3.8.4.E-tidskrifter
        5. 3.3.8.5.Kopiering och fotografering
        6. 3.3.8.6.Konstbibliotekets historia
        7. 3.3.8.7.Konstbibliotekets förvärvspolicy
      9. 3.3.9.Publikationer
      10. 3.3.10.Nyhetsbrev
      11. 3.3.11.Kontakt
    4. 3.4.Måleri i urval
    5. 3.5.Konsthantverk och design i urval
    6. 3.6.Skulptur i urval
    7. 3.7.Teckningar och grafik i urval
    8. 3.8.Statens Porträtt- och slottssamlingar
    9. 3.9.Google Art Project
    10. 3.10.Konservering – vård och bevarande
      1. 3.10.1.Ett gigantiskt skulpturpussel
      2. 3.10.2.Konservatorerna svarar
    11. 3.11.Nationalmuseum Sverige runt
      1. 3.11.1.Drottningholms slott
      2. 3.11.2.Gripsholms slott
        1. 3.11.2.1.För familjen
      3. 3.11.3.Gustav III:s antikmuseum
      4. 3.11.4.Gustavsbergs Porslinsmuseum
      5. 3.11.5.Lövsta bruksherrgård
      6. 3.11.6.Läckö slott
      7. 3.11.7.Museum de Vries
      8. 3.11.8.Nynäs herrgård
      9. 3.11.9.Orangerimuseet
      10. 3.11.10.Rosersbergs slott
      11. 3.11.11.Strömsholms slott
      12. 3.11.12.Tessininstitutet
      13. 3.11.13.Ulriksdals slott
      14. 3.11.14.Vadstena slott
    12. 3.12.Museets historia
      1. 3.12.1.Byggnaden på Blasieholmen
    13. 3.13.Rembrandtprojektet
    14. 3.14.Utlån av konst
    15. 3.15.Långtidslån av konst
      1. 3.15.1.Avgifter, avtal och villkor
      2. 3.15.2.Ansökan om långtidslån
    16. 3.16.Kontakt
  4. 4.Skola
    1. 4.1.Om skolverksamheten
    2. 4.2.Boka skolprogram
      1. 4.2.1.Färgfix och målartrix– ateljéworkshop
        1. 4.2.1.1.Bokningsförfrågan: Ateljéworkshop,
          för förskolan och åk 0-3.
      2. 4.2.2.Skulpturspaning bland
        gudar och gudinnor
        1. 4.2.2.1.Bokningsförfrågan: Skulpturspaning
      3. 4.2.3.Skolprogram: Hemma i framtiden
        1. 4.2.3.1.Bokningsförfrågan: skolprogrammet Hemma i framtiden
      4. 4.2.4.Skolprogram: Rodin
        1. 4.2.4.1.Bokningsförfrågan: skolprogrammet Rodin
    3. 4.3.Arbeta på egen hand
      1. 4.3.1.Förskolan
        1. 4.3.1.1.Se-på-påsen
          1. 4.3.1.1.1.Se-på-påsen om Taxen Pehr
          2. 4.3.1.1.2.Se-på-påsen om Amor och Venus
          3. 4.3.1.1.3.Se-på-påsen om Ikaros fall
        2. 4.3.1.2.Carl Larssons väggmålningar
        3. 4.3.1.3.Gudarnas audioguide
        4. 4.3.1.4.Gudarnas egen hemsida
        5. 4.3.1.5.Materialtips
      2. 4.3.2.Fritids
      3. 4.3.3.Grundskolan, åk 0–3
        1. 4.3.3.1.Carl Larson
          – vem är du? Här är jag!
        2. 4.3.3.2.Carl Larssons väggmålningar
        3. 4.3.3.3.Se hur det känns
        4. 4.3.3.4.Sagor och myter
        5. 4.3.3.5.Den moderna formen
        6. 4.3.3.6.Valdemar Atterdag. En bild–1000 möjligheter.
        7. 4.3.3.7.Gudarnas audioguide
        8. 4.3.3.8.Gudarnas egen hemsida
        9. 4.3.3.9.Materialtips
      4. 4.3.4.Grundskolan, åk 4–9
        1. 4.3.4.1.Carl Larsson
          –vem är du? Här är jag!
        2. 4.3.4.2.Stolthet och fördom
        3. 4.3.4.3.Kliv in i konsten
        4. 4.3.4.4.Det moderna livet – franskt 1800-tal
        5. 4.3.4.5.Den moderna formen
        6. 4.3.4.6.Porträtt och identitet åk 9: Alexander Roslin.
        7. 4.3.4.7.Porträtt och identitet åk 4-6
        8. 4.3.4.8.Valdemar Atterdag. En bild–1000 möjligheter.
        9. 4.3.4.9.Nära och fjärran
        10. 4.3.4.10.Materialtips
        11. 4.3.4.11.Omöjliga kroppar: Om skönhetsideal, mode och genus åk 7-9
        12. 4.3.4.12.Slow Art åk 7-9
      5. 4.3.5.Gymnasiet
        1. 4.3.5.1.Stolthet och fördom
        2. 4.3.5.2.Kliv in i konsten
        3. 4.3.5.3.Det moderna livet
        4. 4.3.5.4.Intryck och uttryck
        5. 4.3.5.5.Perspektiv på romantiken
        6. 4.3.5.6.Porträtt och identitet: Alexander Roslin
        7. 4.3.5.7.Se upp!
        8. 4.3.5.8.Materialtips
        9. 4.3.5.9.Omöjliga kroppar: Om skönhetsideal, mode och genus
        10. 4.3.5.10.Slow Art
      6. 4.3.6.SFI och SAS
      7. 4.3.7.Arbetsmaterial för svensklärare och elever utomlands
      8. 4.3.8.Google Art Project
      9. 4.3.9.Materialtips
      10. 4.3.10.Sök i samlingarna
    4. 4.4.Fortbildning
      1. 4.4.1.Skräddarsydda fortbildningar
        1. 4.4.1.1.Erfarenheter från Bromstenssskolan
    5. 4.5.Skapande skola
      1. 4.5.1.Skulpturspanarna! Ett Skapande skolaprojekt
      2. 4.5.2.Se hur det känns
        Fredrikshovs slotts skola ht 2014
      3. 4.5.3.Porträtt och identitet – Neglingeskola ht 2014
      4. 4.5.4.Lydias hemlighet
        Enbacksskolan vt 2014
      5. 4.5.5.Porträtt och identitet.
        Östra Grundskolan vt 2013
      6. 4.5.6.Plats och identitet.
        Vårbackaskolan vt 2013
        1. 4.5.6.1.Bildanalyser
        2. 4.5.6.2.Beställning av konstverk
        3. 4.5.6.3.Fotouppdrag Inne i museet
          1. 4.5.6.3.1.Fotouppdrag Inne i museet: Ögonpar
        4. 4.5.6.4.Fotouppdrag Utanför museet
      7. 4.5.7.Porträtt och identitet.
        Fjällenskolan vt 2012
      8. 4.5.8.Identitet.
        Skogåsskolan vt 2012
      9. 4.5.9.Min del av staden
        Bredängsskolan vt 2012
        1. 4.5.9.1.Kolorerade foton
      10. 4.5.10.Symboler.
        Kungsholmsskolan ht 2011
      11. 4.5.11.Vem äger det offentliga rummet?
        Bredängsskolan ht 2011
      12. 4.5.12.Porträtt och identitet.
        Fjällenskolan vt 2011
      13. 4.5.13.Porträtt och identitet.
        Eklidsskolan ht 2011
      14. 4.5.14.Porträtt och identitet.
        Skogåsskolan ht 2010
      15. 4.5.15.Porträtt och identitet.
        Skogåsskolan vt 2010
        1. 4.5.15.1.Lärarnas kommentarer
        2. 4.5.15.2.Elevernas kommentarer
      16. 4.5.16.Intryck och uttryck.
        Enköpings kommun HT09
        1. 4.5.16.1.8C på St Iliansskolan
    6. 4.6.Arbetsmaterial för svensklärare och elever utomlands
      1. 4.6.1.Porträtt – bilder av människor
      2. 4.6.2.Landskap – idyll, dröm eller hot?
      3. 4.6.3.Folksaga och tradition
      4. 4.6.4.Historiemåleri – dikt eller verklighet?
    7. 4.7.För SFI och SAS
      1. 4.7.1.Projekt: Highlights
        1. 4.7.1.1.Utvärdering
      2. 4.7.2.Projekt: Tingen talar till oss
        1. 4.7.2.1.Lärarnas utvärdering
      3. 4.7.3.Projekt: En målning – tusen berättelser
        1. 4.7.3.1.Vårterminen 2009
        2. 4.7.3.2.Filmer höstterminen 2008
        3. 4.7.3.3.Texter vårterminen 2008
      4. 4.7.4.Arbeta på egen hand
        1. 4.7.4.1.Arbeta med design och konsthantverk
        2. 4.7.4.2.Arbeta med porträtt
        3. 4.7.4.3.Arbeta med landskapsbilder
        4. 4.7.4.4.Arbeta med berättande bilder
        5. 4.7.4.5.Arbeta med sagor och myter
      5. 4.7.5.Boka en visning
        1. 4.7.5.1.Mångkulturella möten: konsthantverk
        2. 4.7.5.2.Mångkulturella möten: måleri
    8. 4.8.Inspiration och projekt
      1. 4.8.1.Vi tittar på konst, Ett projekt på Kåxis förskola
      2. 4.8.2.Xenter/Tumba gymnasium. Fotoprojekt Denise Grünstein
      3. 4.8.3.Norra Reals gymnasium, filosofiprojekt.
      4. 4.8.4.Porträtt. MediaGymnasiet i Nacka Strand
      5. 4.8.5.Utställning: MediaGymnsiet Nacka Strand
      6. 4.8.6.Kliv in i konsten
        Lillholmsskolan
        1. 4.8.6.1.Tvätterska av Jean Siméon Chardin
        2. 4.8.6.2.En hjältes död av Nils Forsberg
        3. 4.8.6.3.Vernissagedagen - foton
      7. 4.8.7.Lyrikprojekt. Internationella Engelska gymnasiet.
      8. 4.8.8.Skapande skola: 8C i St Iliansskolan i Enköping.
      9. 4.8.9.Villagatans förskola spanade på djur!
      10. 4.8.10.Om förskolan Vikens arbete med Taxen Pehr
      11. 4.8.11.Så här skrev vi.
        Engelska gymnasiet
      12. 4.8.12.Tyra och Mikaela guidade själva. Historia C. Tibble Gymnasium
      13. 4.8.13.Förskolan Orions arbete med Ikaros-påsen.
      14. 4.8.14.Bild blir ord.
        Lillholmsskolan i Skärholmen
    9. 4.9.Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
  5. 5.Om oss
    1. 5.1.Finansiering
    2. 5.2.För kunder och leverantörer
      1. 5.2.1.Offentliga upphandlingar
    3. 5.3.Jobba på Nationalmuseum
      1. 5.3.1.Lediga jobb
      2. 5.3.2.Bakom kulisserna
    4. 5.4.Lättläst om Nationalmuseum
    5. 5.5.Mål och vision
    6. 5.6.Möten med minnen
    7. 5.7.Nationalmuseum Design
    8. 5.8.Nya Nationalmuseum
    9. 5.9.Om webbplatsen
      1. 5.9.1.Om textstorlek
      2. 5.9.2.Sitekarta
    10. 5.10.Organisation och ledning
      1. 5.10.1.Ledningsgrupp
        1. 5.10.1.1.Berndt Arell
        2. 5.10.1.2.Birgitta Castenfors
        3. 5.10.1.3.Eva-Lena Bergström
        4. 5.10.1.4.Per Hedström
        5. 5.10.1.5.Magnus Olausson
        6. 5.10.1.6.Paula Röhss
        7. 5.10.1.7.Kriste Sibul
      2. 5.10.2.Överintendentens uppdrag
    11. 5.11.Press och media
    12. 5.12.Stöd museet
      1. 5.12.1.Sponsra Nationalmuseum
      2. 5.12.2.Donera till Nationalmuseum
      3. 5.12.3.Nationalmusei Vänner
      4. 5.12.4.Våra sponsorer
    13. 5.13.Våra besökare
    14. 5.14.Vårt uppdrag
      1. 5.14.1.Årsredovisningar

> Till Alfabetisk lista > Tipsa en vän