1. 1.Utställningar
    1. 1.1.Aktuella utställningar
      1. 1.1.1.Konstnären
        1. 1.1.1.1.Visningar
        2. 1.1.1.2.Öppet hus: Konstnären
        3. 1.1.1.3.Föreläsningskvällar: Konstnären
      2. 1.1.2.Den Nya Kartan
      3. 1.1.3.Kvinnliga pionjärer
      4. 1.1.4.Öga mot öga
      5. 1.1.5.Crossing Borders
    2. 1.2.Projektcontainern
      1. 1.2.1.Tidigare containergäster
    3. 1.3.Kommande utställningar
      1. 1.3.1.Open Space – Mind Maps
    4. 1.4.Tidigare utställningar
      1. 1.4.1.Rodin
        1. 1.4.1.1.Samtal om Rodin
        2. 1.4.1.2.Unfreeze. Danselever på Fryshuset tolkar Rodin
      2. 1.4.2.Det offentliga rummet
      3. 1.4.3.Hemma i framtiden
      4. 1.4.4.100 fantastiska målningar
        1. 1.4.4.1.För barn: filmer på teckenspråk
      5. 1.4.5.Kvinnliga pionjärer
      6. 1.4.6.Glass is Tomorrow
      7. 1.4.7.Allt ska bort!
      8. 1.4.8.Denise Grünstein – En face
        1. 1.4.8.1.Gå runt i utställningen i 3D
      9. 1.4.9.Subjektiviteter – utvald design
        1. 1.4.9.1.Visningar
      10. 1.4.10.Från tsarer till folkkommissarier
        1. 1.4.10.1.Program
        2. 1.4.10.2.Visningar
        3. 1.4.10.3.App med audioguide till utställningen
        4. 1.4.10.4.Gå runt i utställningen i 3D
      11. 1.4.11.Barockt
        1. 1.4.11.1.Finissage för Barockt!
        2. 1.4.11.2.Gratis app med audioguide
      12. 1.4.12.Gränslöst
      13. 1.4.13.Highlights
        1. 1.4.13.1.Om Highlights på lättläst svenska
        2. 1.4.13.2.Highlights på teckenspråk
        3. 1.4.13.3.Selfies – Nu och Då
        4. 1.4.13.4.Highlights app
        5. 1.4.13.5.Selfies – Nu och Då på Instagram
        6. 1.4.13.6.Gratis app med audioguide till Highlights
        7. 1.4.13.7.Gå runt i Highlights i 3D
      14. 1.4.14.Hans Gedda & Mörkrets mästare
        1. 1.4.14.1.App med guide till utställningen
        2. 1.4.14.2.Film: Intervju med Hans Gedda
        3. 1.4.14.3.Film: Konserveringen av Den botfärdiga Magdalena
        4. 1.4.14.4.Film: Martin Scorsese om inspirationen från Caravaggio
        5. 1.4.14.5.Gå runt i utställningen i 3D
        6. 1.4.14.6.Hans Gedda på Instagram
      15. 1.4.15.Carl Larsson –
        vänner & ovänner
        1. 1.4.15.1.Carl Larsson App
        2. 1.4.15.2.Gå runt i utställningen i 3D
        3. 1.4.15.3.Film: Samtal om Carl Larsson
      16. 1.4.16.Den moderna formen 19002000
        1. 1.4.16.1.1910-tal
        2. 1.4.16.2.1920-tal
        3. 1.4.16.3.1930-tal
        4. 1.4.16.4.1940-tal
        5. 1.4.16.5.1950-tal
        6. 1.4.16.6.1960-tal
        7. 1.4.16.7.1970-tal
        8. 1.4.16.8.1980-tal
        9. 1.4.16.9.1990-tal
        10. 1.4.16.10.2000-tal
      17. 1.4.17.Formen i Sverige 15001740
      18. 1.4.18.Miniatyrer
        1. 1.4.18.1.Porträttminiatyrernas historia. Material och teknik.
      19. 1.4.19.Ljus och mörker
      20. 1.4.20.Slow Art
        1. 1.4.20.1.Temadag Slow Art
        2. 1.4.20.2.Slow Art App
      21. 1.4.21.Det moderna livet – franskt 1800-tal
        1. 1.4.21.1.Bokcirkel Det moderna livet, vintern 2013
          1. 1.4.21.1.1.Anmälan till bokcirkel
          2. 1.4.21.1.2.Diskussionsfrågor till Hallarna.
          3. 1.4.21.1.3.Bokcirkeln hösten 2012, diskussionsfrågor
          4. 1.4.21.1.4.Bilder från höstens bokcirkelträff
          5. 1.4.21.1.5.Bokcirkel Det moderna livet, våren 2012
        2. 1.4.21.2.Francis.Barnens guide till 1800-talet
        3. 1.4.21.3.Twittra: Det moderna livets musa
        4. 1.4.21.4.Fördjupning: Christina Nilsson
          1. 1.4.21.4.1.Christina Nilssons ordnar och medaljer
        5. 1.4.21.5.Det moderna livet – ett experiment för framtiden
        6. 1.4.21.6.Utställningskatalog: Det moderna livet.
      22. 1.4.22.Stolthet och fördom
        1. 1.4.22.1.Film: En introduktion till Stolthet och fördom
        2. 1.4.22.2.Filmklipp: Marie Suzanne Giroust eller Alexander Roslin, vem var bäst?
        3. 1.4.22.3.Filmklipp: Tre verk av Adrienne Marie Louise Grandpierre-Deverzy
        4. 1.4.22.4.Bildspel om porträttminiatyrer
        5. 1.4.22.5.Föreläsning med Laura Auricchio
      23. 1.4.23.Passioner – konst och känslor genom fem sekler
        1. 1.4.23.1.Intervjuer med dem som har arbetat med utställningen Passioner
        2. 1.4.23.2.Temadag Passioner
        3. 1.4.23.3.Konferens: The Passions. Art and the Emotions in the Early Modern Period
        4. 1.4.23.4.På gång i Passioner: samtal om utställningens tillblivelse
      24. 1.4.24.Drivet och överdrivet – om karikatyren i Sverige
        1. 1.4.24.1.Temadag Drivet och överdrivet
      25. 1.4.25.De fyra årstiderna
      26. 1.4.26.Skimrande silver
        1. 1.4.26.1.Motherfucker
      27. 1.4.27.Peredvizjniki–banbrytare i ryskt måleri
        1. 1.4.27.1.Bildspel: Introduktion till Peredvizjniki
        2. 1.4.27.2.Intervjuer med dem som har arbetat med utställningen
        3. 1.4.27.3.Föreläsning: Bilden i bilden. Ikoner i Peredvizjnikis måleri
        4. 1.4.27.4.Temadag Peredvizjniki
        5. 1.4.27.5.Introduktion och visningar: Peredvizjniki
        6. 1.4.27.6.Boka en privat visning
      28. 1.4.28.Hos gudar och gudinnor
        1. 1.4.28.1. Läs mer, spela memory och rita
        2. 1.4.28.2.Audioguide: Hos gudar och gudinnor
        3. 1.4.28.3.Gudarnas telefonsvarare
        4. 1.4.28.4.Ateljé för alla hos gudar och gudinnor
        5. 1.4.28.5.Hos gudar och gudinnor i skolan
        6. 1.4.28.6.Lärarkväll:
          Hos gudar och gudinnor
      29. 1.4.29.Läckö slott: Design Sigvard Bernadotte
      30. 1.4.30.Läckö slott: Barn av sin tid – från vaggan till graven
      31. 1.4.31.Lust & Last
        1. 1.4.31.1.Filmer om utställningen
          1. 1.4.31.1.1.Introduktion till utställningen
          2. 1.4.31.1.2.Utställningskommissarierna samtalar
          3. 1.4.31.1.3.Sara-Vide Ericson
          4. 1.4.31.1.4.Oscar Guermouche
      32. 1.4.32.Härskarkonst
        1. 1.4.32.1.Audioguide
      33. 1.4.33.Bernadotter i svart och vitt
      34. 1.4.34.Unga konsthantverkare 2010
      35. 1.4.35.På Läckö slott: Kära figuriner
      36. 1.4.36.Hemma
      37. 1.4.37.Rubens & van Dyck
      38. 1.4.38.Handgjort
      39. 1.4.39.Caravaggio x 2
        1. 1.4.39.1.Caravaggister i samlingarna
      40. 1.4.40.Caspar David Friedrich
      41. 1.4.41.Linnerhielm
      42. 1.4.42.Hans Hammarskiöld. Profiler
      43. 1.4.43.Sekelskiftespärlor
      44. 1.4.44.Prerafaeliterna
        1. 1.4.44.1.Mer om prerafaeliterna
        2. 1.4.44.2.Trailer
      45. 1.4.45.Arbete pågår: museum i nytt ljus
        1. 1.4.45.1.Pelarsalen: skulpterade huvuden
        2. 1.4.45.2.Norra salen: skulpterade kroppar
        3. 1.4.45.3.E.L.O. en installation av Christian Partos
      46. 1.4.46.Lura ögat
      47. 1.4.47.Tidens form
      48. 1.4.48.Queer: begär, makt och identitet
    5. 1.5.App med audioguider till utställningarna
  2. 2.Besöka oss
    1. 2.1.Öppettider och entrépriser
      1. 2.1.1.Öppettider vid helgdagar, Konstakademien
      2. 2.1.2.Öppettider vid helgdagar, Nationalmuseum Design
      3. 2.1.3.Fri entré från 1 januari
    2. 2.2.Museet är stängt, men vi har öppet ändå!
    3. 2.3.Hitta till oss
    4. 2.4.Tillgänglighet Konstakademien
      1. 2.4.1.Mått på hissar, Konstakademien
    5. 2.5.Tillgänglighet Nationalmuseum Design
    6. 2.6.Våra butiker
      1. 2.6.1.Butiken på Konstakademien
      2. 2.6.2.Butiken på Kulturhuset Stadsteatern
      3. 2.6.3.Litteratur
      4. 2.6.4.Pappersvaror
      5. 2.6.5.Design & smycken
      6. 2.6.6.Barn & kreativitet
    7. 2.7.Bra att veta inför ditt besök
    8. 2.8.Kalender
    9. 2.9.Barn och familj
      1. 2.9.1.Konstskola för barn
      2. 2.9.2.Familjesöndagar i ateljén
      3. 2.9.3.Sportlov=Konstlov!
    10. 2.10.Program
      1. 2.10.1.Designsamtalet
      2. 2.10.2.Boksläpp: Omforma
      3. 2.10.3.Öppet hus: Konstnären
      4. 2.10.4.Föreläsningskvällar: Konstnären
      5. 2.10.5.Konstkurser för barn och vuxna
      6. 2.10.6.Ateljésamtal: Konstnären
    11. 2.11.Visningar
      1. 2.11.1.Visningar för personer med demensdiagnos
      2. 2.11.2.Syntolkade visningar
      3. 2.11.3.Teckenspråkstolkade visningar
    12. 2.12.Boka gruppvisning
      1. 2.12.1.Bokningsförfrågan gruppvisning
    13. 2.13.Konstkurser
      1. 2.13.1.Konstskola för barn
        1. 2.13.1.1.Anmälan
        2. 2.13.1.2.Anmälningsvilkor
      2. 2.13.2.Barnens sommarkonstskola
        1. 2.13.2.1.Anmälan
          1. 2.13.2.1.1.Anmälningsvilkor
      3. 2.13.3.Prova på i konstnärsateljén: kurskvällar för vuxna
      4. 2.13.4.Konstkurs för vuxna: Gammalt, lånat och nytt
      5. 2.13.5.Konstkurs för vuxna: Landskapsmåleri i stan
      6. 2.13.6.Kursanmälan vuxna
      7. 2.13.7.Anmälningsvilkor
    14. 2.14.Prenumerera på nyhetsbrev
    15. 2.15.Konstbibliotek, bildförmedling, arkiv och studiesal
  3. 3.Samlingarna
    1. 3.1.Sök i samlingarna
    2. 3.2.Nytt i samlingarna
    3. 3.3.Art Bulletin
    4. 3.4.Forskning
      1. 3.4.1.Om forskningen på Nationalmuseum
        1. 3.4.1.1.Forskningsråd
        2. 3.4.1.2.Forskningspolicy
        3. 3.4.1.3.Open Access
        4. 3.4.1.4.DiVA
        5. 3.4.1.5.Centralmuseernas FoU-nätverk
        6. 3.4.1.6.RIHA
      2. 3.4.2.Art Bulletin
        1. 3.4.2.1.Art Bulletin Volume 21
        2. 3.4.2.2.Art Bulletin Volume 20
        3. 3.4.2.3.Art Bulletin Volume 19
        4. 3.4.2.4.Art Bulletin Volume 18
        5. 3.4.2.5.Art Bulletin Volume 17
        6. 3.4.2.6.Art Bulletin Volume 16
      3. 3.4.3.Forskningsprojekt
        1. 3.4.3.1.Två nederländska målningar från 1600-talet - materialtekniska undersökningar
        2. 3.4.3.2.Italienskt måleri
          1. 3.4.3.2.1.Konservator gör underverk
        3. 3.4.3.3.Nederländska, flamländska och holländska mästarteckningar.
        4. 3.4.3.4.Italienska arkitekturritningar i Cronstedtsamlingen
        5. 3.4.3.5.Nicodemus Tessin the Younger – Sources, Works, Collections
        6. 3.4.3.6.Gustav III:s antiksamling. Antik skulptur i Kungl. museum.
        7. 3.4.3.7.Carl Gustaf Tessins konstsamling
        8. 3.4.3.8.Pigment i Sverige under stormaktstiden
      4. 3.4.4.Bokshop
      5. 3.4.5.Nationalmuseums arkiv
        1. 3.4.5.1.Planera ditt besök
        2. 3.4.5.2.Vad finns i arkiven?
          1. 3.4.5.2.1.Myndighetsarkivet
          2. 3.4.5.2.2.Biograficasamlingen
          3. 3.4.5.2.3.Topograficasamlingen
          4. 3.4.5.2.4.Brevsamlingarna
          5. 3.4.5.2.5.De enskilda arkiven
      6. 3.4.6.Bildarkiv och bildförmedling
        1. 3.4.6.1.Bildbeställning
        2. 3.4.6.2.Ställ en fråga
        3. 3.4.6.3.Vanliga frågor
      7. 3.4.7.Konstbiblioteket
        1. 3.4.7.1.Vad finns i bibliotekets samlingar
        2. 3.4.7.2.Databaser och kataloger
        3. 3.4.7.3.Beställning och lån
        4. 3.4.7.4.E-tidskrifter
        5. 3.4.7.5.Kopiering och fotografering
        6. 3.4.7.6.Konstbibliotekets historia
        7. 3.4.7.7.Konstbibliotekets förvärvspolicy
      8. 3.4.8.Publikationer
      9. 3.4.9.Nyhetsbrev
      10. 3.4.10.Kontakt
    5. 3.5.Måleri i urval
    6. 3.6.Konsthantverk och design i urval
    7. 3.7.Skulptur i urval
    8. 3.8.Teckningar och grafik i urval
    9. 3.9.Statens Porträtt- och slottssamlingar
    10. 3.10.Google Art Project
    11. 3.11.Konservering – vård och bevarande
      1. 3.11.1.Ett gigantiskt skulpturpussel
      2. 3.11.2.Konservatorerna svarar
    12. 3.12.Nationalmuseum Sverige runt
      1. 3.12.1.Drottningholms slott
      2. 3.12.2.Gripsholms slott
        1. 3.12.2.1.För familjen
      3. 3.12.3.Gustav III:s antikmuseum
      4. 3.12.4.Gustavsbergs Porslinsmuseum
      5. 3.12.5.Lövsta bruksherrgård
      6. 3.12.6.Läckö slott
      7. 3.12.7.Museum de Vries
      8. 3.12.8.Nynäs herrgård
      9. 3.12.9.Orangerimuseet
      10. 3.12.10.Rosersbergs slott
      11. 3.12.11.Strömsholms slott
      12. 3.12.12.Tessininstitutet
      13. 3.12.13.Ulriksdals slott
      14. 3.12.14.Vadstena slott
    13. 3.13.Museets historia
      1. 3.13.1.Byggnaden på Blasieholmen
    14. 3.14.Rembrandtprojektet
    15. 3.15.Utlån av konst
    16. 3.16.Långtidslån av konst
      1. 3.16.1.Avgifter, avtal och villkor
      2. 3.16.2.Ansökan om långtidslån
    17. 3.17.Kontakt
  4. 4.Skola
    1. 4.1.Om skolverksamheten
    2. 4.2.Boka skolprogram
      1. 4.2.1.Skolprogram: Konstnären
        1. 4.2.1.1.Skolprogram: Konstnären, förskolan, åk 0-6.
        2. 4.2.1.2.Skolprogram: Konstnären, åk 7-9 och gymnasiet
        3. 4.2.1.3.Skolprogram: Konstnären – Porträtt och identitet
        4. 4.2.1.4.Bokningsförfrågan: skolprogrammet Konstnären
      2. 4.2.2.Färgfix och målartrix– ateljéworkshop
        1. 4.2.2.1.Bokningsförfrågan: Ateljéworkshop,
          för förskolan och åk 0-3.
      3. 4.2.3.Skulpturspaning bland
        gudar och gudinnor
        1. 4.2.3.1.Bokningsförfrågan: Skulpturspaning
    3. 4.3.Arbeta på egen hand
      1. 4.3.1.Förskolan
        1. 4.3.1.1.Se-på-påsen
          1. 4.3.1.1.1.Se-på-påsen om Taxen Pehr
          2. 4.3.1.1.2.Se-på-påsen om Amor och Venus
          3. 4.3.1.1.3.Se-på-påsen om Ikaros fall
        2. 4.3.1.2.Carl Larssons väggmålningar
        3. 4.3.1.3.Gudarnas audioguide
        4. 4.3.1.4.Gudarnas egen hemsida
        5. 4.3.1.5.Materialtips
      2. 4.3.2.Fritids
      3. 4.3.3.Grundskolan, åk 0–3
        1. 4.3.3.1.Carl Larson
          – vem är du? Här är jag!
        2. 4.3.3.2.Carl Larssons väggmålningar
        3. 4.3.3.3.Se hur det känns
        4. 4.3.3.4.Sagor och myter
        5. 4.3.3.5.Den moderna formen
        6. 4.3.3.6.Valdemar Atterdag. En bild–1000 möjligheter.
        7. 4.3.3.7.Gudarnas audioguide
        8. 4.3.3.8.Gudarnas egen hemsida
        9. 4.3.3.9.Materialtips
      4. 4.3.4.Grundskolan, åk 4–9
        1. 4.3.4.1.Carl Larsson
          –vem är du? Här är jag!
        2. 4.3.4.2.Stolthet och fördom
        3. 4.3.4.3.Kliv in i konsten
        4. 4.3.4.4.Det moderna livet – franskt 1800-tal
        5. 4.3.4.5.Den moderna formen
        6. 4.3.4.6.Porträtt och identitet åk 9: Alexander Roslin.
        7. 4.3.4.7.Porträtt och identitet åk 4-6
        8. 4.3.4.8.Valdemar Atterdag. En bild–1000 möjligheter.
        9. 4.3.4.9.Nära och fjärran
        10. 4.3.4.10.Materialtips
        11. 4.3.4.11.Omöjliga kroppar: Om skönhetsideal, mode och genus åk 7-9
        12. 4.3.4.12.Slow Art åk 7-9
      5. 4.3.5.Gymnasiet
        1. 4.3.5.1.Stolthet och fördom
        2. 4.3.5.2.Kliv in i konsten
        3. 4.3.5.3.Det moderna livet
        4. 4.3.5.4.Intryck och uttryck
        5. 4.3.5.5.Perspektiv på romantiken
        6. 4.3.5.6.Porträtt och identitet: Alexander Roslin
        7. 4.3.5.7.Se upp!
        8. 4.3.5.8.Materialtips
        9. 4.3.5.9.Omöjliga kroppar: Om skönhetsideal, mode och genus
        10. 4.3.5.10.Slow Art
      6. 4.3.6.SFI och SAS
      7. 4.3.7.Arbetsmaterial för svensklärare och elever utomlands
      8. 4.3.8.Google Art Project
      9. 4.3.9.Materialtips
      10. 4.3.10.Sök i samlingarna
    4. 4.4.Fortbildning
      1. 4.4.1.Lärarkväll: Konstnären
      2. 4.4.2.Skräddarsydda fortbildningar
        1. 4.4.2.1.Erfarenheter från Bromstenssskolan
    5. 4.5.Skapande skola
      1. 4.5.1.Skulpturspanarna! Ett Skapande skolaprojekt
      2. 4.5.2.Se hur det känns
        Fredrikshovs slotts skola ht 2014
      3. 4.5.3.Porträtt och identitet – Neglingeskola ht 2014
      4. 4.5.4.Lydias hemlighet
        Enbacksskolan vt 2014
      5. 4.5.5.Porträtt och identitet.
        Östra Grundskolan vt 2013
      6. 4.5.6.Plats och identitet.
        Vårbackaskolan vt 2013
        1. 4.5.6.1.Bildanalyser
        2. 4.5.6.2.Beställning av konstverk
        3. 4.5.6.3.Fotouppdrag Inne i museet
          1. 4.5.6.3.1.Fotouppdrag Inne i museet: Ögonpar
        4. 4.5.6.4.Fotouppdrag Utanför museet
      7. 4.5.7.Porträtt och identitet.
        Fjällenskolan vt 2012
      8. 4.5.8.Identitet.
        Skogåsskolan vt 2012
      9. 4.5.9.Min del av staden
        Bredängsskolan vt 2012
        1. 4.5.9.1.Kolorerade foton
      10. 4.5.10.Symboler.
        Kungsholmsskolan ht 2011
      11. 4.5.11.Vem äger det offentliga rummet?
        Bredängsskolan ht 2011
      12. 4.5.12.Porträtt och identitet.
        Fjällenskolan vt 2011
      13. 4.5.13.Porträtt och identitet.
        Eklidsskolan ht 2011
      14. 4.5.14.Porträtt och identitet.
        Skogåsskolan ht 2010
      15. 4.5.15.Porträtt och identitet.
        Skogåsskolan vt 2010
        1. 4.5.15.1.Lärarnas kommentarer
        2. 4.5.15.2.Elevernas kommentarer
      16. 4.5.16.Intryck och uttryck.
        Enköpings kommun HT09
        1. 4.5.16.1.8C på St Iliansskolan
    6. 4.6.Arbetsmaterial för svensklärare och elever utomlands
      1. 4.6.1.Porträtt – bilder av människor
      2. 4.6.2.Landskap – idyll, dröm eller hot?
      3. 4.6.3.Folksaga och tradition
      4. 4.6.4.Historiemåleri – dikt eller verklighet?
    7. 4.7.För SFI och SAS
      1. 4.7.1.100 fantastiska målningar. VT 2015.
      2. 4.7.2.Highlights. VT 2014.
        1. 4.7.2.1.Utvärdering
      3. 4.7.3.Tingen talar till oss. VT 2011.
        1. 4.7.3.1.Lärarnas utvärdering
      4. 4.7.4.En målning – tusen berättelser. VT 2008, HT 2008, VT 2009.
        1. 4.7.4.1.Vårterminen 2009
        2. 4.7.4.2.Filmer höstterminen 2008
        3. 4.7.4.3.Texter vårterminen 2008
      5. 4.7.5.Arbeta på egen hand
        1. 4.7.5.1.Arbeta med design och konsthantverk
        2. 4.7.5.2.Arbeta med porträtt
        3. 4.7.5.3.Arbeta med landskapsbilder
        4. 4.7.5.4.Arbeta med berättande bilder
        5. 4.7.5.5.Arbeta med sagor och myter
      6. 4.7.6.Boka en visning
        1. 4.7.6.1.Mångkulturella möten: konsthantverk
        2. 4.7.6.2.Mångkulturella möten: måleri
    8. 4.8.Inspiration och projekt
      1. 4.8.1.Unfreeze. Danselever på Fryshuset tolkar Rodin
        1. 4.8.1.1.Unfreeze. Läraren beskriver projektet.
      2. 4.8.2.Vi tittar på konst, Ett projekt på Kåxis förskola
      3. 4.8.3.Xenter/Tumba gymnasium. Fotoprojekt Denise Grünstein
      4. 4.8.4.Norra Reals gymnasium, filosofiprojekt.
      5. 4.8.5.Porträtt. MediaGymnasiet i Nacka Strand
      6. 4.8.6.Utställning: MediaGymnsiet Nacka Strand
      7. 4.8.7.Kliv in i konsten
        Lillholmsskolan
        1. 4.8.7.1.Tvätterska av Jean Siméon Chardin
        2. 4.8.7.2.En hjältes död av Nils Forsberg
        3. 4.8.7.3.Vernissagedagen - foton
      8. 4.8.8.Lyrikprojekt. Internationella Engelska gymnasiet.
      9. 4.8.9.Skapande skola: 8C i St Iliansskolan i Enköping.
      10. 4.8.10.Villagatans förskola spanade på djur!
      11. 4.8.11.Om förskolan Vikens arbete med Taxen Pehr
      12. 4.8.12.Så här skrev vi.
        Engelska gymnasiet
      13. 4.8.13.Tyra och Mikaela guidade själva. Historia C. Tibble Gymnasium
      14. 4.8.14.Förskolan Orions arbete med Ikaros-påsen.
      15. 4.8.15.Bild blir ord.
        Lillholmsskolan i Skärholmen
    9. 4.9.Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
    10. 4.10.Kontakt, skolverksamheten
  5. 5.Om oss
    1. 5.1.Finansiering
    2. 5.2.För kunder och leverantörer
      1. 5.2.1.Offentliga upphandlingar
    3. 5.3.Jobba på Nationalmuseum
      1. 5.3.1.Lediga jobb
      2. 5.3.2.Bakom kulisserna
    4. 5.4.Lättläst om Nationalmuseum
    5. 5.5.Mål och vision
    6. 5.6.Möten med minnen
    7. 5.7.Nationalmuseum Design
    8. 5.8.Nationalmuseum Norr
    9. 5.9.Nya Nationalmuseum
    10. 5.10.Om webbplatsen
      1. 5.10.1.Om textstorlek
      2. 5.10.2.Sitekarta
    11. 5.11.Organisation och ledning
      1. 5.11.1.Ledningsgrupp
        1. 5.11.1.1.Berndt Arell
        2. 5.11.1.2.Birgitta Castenfors
        3. 5.11.1.3.Eva-Lena Bergström
        4. 5.11.1.4.Per Hedström
        5. 5.11.1.5.Magnus Olausson
        6. 5.11.1.6.Paula Röhss
        7. 5.11.1.7.Kriste Sibul
      2. 5.11.2.Överintendentens uppdrag
    12. 5.12.Press och media
    13. 5.13.Stöd museet
      1. 5.13.1.Sponsra Nationalmuseum
      2. 5.13.2.Donera till Nationalmuseum
      3. 5.13.3.Nationalmusei Vänner
      4. 5.13.4.Våra sponsorer
    14. 5.14.Våra besökare
    15. 5.15.Vårt uppdrag
      1. 5.15.1.Årsredovisningar

> Till Alfabetisk lista > Tipsa en vän

BESÖKSADRESSER:

@ Konstakademien
Fredsgatan 12, Stockholm

@ Kulturhuset Stadsteatern
Sergels torg, Stockholm 

Se övriga adresser här

Följ oss:

Facebooks logotyp  Twitters logotyp  You Tubes logotyp

Instagrams logotyp   Flickr logotyp