Efter fem och ett halvt år av renovering och ombyggnad var återöppnande av Nationalmuseum en självklar höjdpunkt bland konstälskare och kulturintresserade såväl i Sverige som utomlands. Under öppningsveckan arrangerades smygtittar, då särskilt inbjudna gäster fick chans att ta del av det nyrenoverade museet. Nationalmuseum arbetar med event i marknadsföringssyfte.

I filmerna här nedanför delar vi med oss några glimtar från torsdagens invigningsfestligheter. Festen arrangerades av den upphandlade eventbyrån SpoilConcept Communications i samarbete med Restaurang Nationalmuseum, Stockholm Graphics och Nationalmuseum.


Vi vill rikta ett särskilt tack till Stålbyggnadsinstitutet och Svensk Byggplåt för deras gåva - entrékonceptet i stål. Entrékonceptet, Nationalmuseums logotyp i hållbart, svenskt corténstål, återvanns efter invigningen.

Tack!

Ett varmt till alla som bidrog till en lyckad fest!

Volvo Car Sverige

Stålbyggnadsinstitutet

Svensk Byggplåt

Ramlösa

Mässinteriör

IDEI Concepts

Från Sverige

SydGrönt

Äppelriket

Dalsjöfors

Bjärefågel

The Wineagency

Mackmyra

Liquid Management

Jacob Mühlrad

Radiokören/Berwaldhallen

Lessebo Bruk & Antalis

Göteborgstryckeriet

Road Ready Sound

Soundtrack Your Band

Astrid Olsson & Lee Cotter

David Kandell & Porthland

Isaac & The Soul Company

Studio Emma Svensson

Studio Bon

Kenneth Kvarnström

Pär Andersson, Erik Nyberg

Quadrata

Bloem

Floristutbildarna

Big Image

Far from standard