Sökresultat för i Skolprogram
Din sökning på gav 27 träffar , Rensa filter
-
Förskolan, SkolprogramSkolprogram: Nyfiken på Nationalmuseum, förskolan
Vi tar oss upp i huset via de väldiga stentrapporna, och gör några konststopp i salarna.
-
Skola, SkolprogramBokningsförfrågan skolprogram
-
Skolprogram, Åk 1–3Nyfiken på Nationalmuseum
Varför är det så många nakna i konsten? Vad betyder i en hund i äldre måleri? Och vem är killen med pil och båge som flyger
-
Skolprogram, Åk 4–6Nyfiken på Nationalmuseum
Varför är det så många nakna i konsten? Vad betyder i en hund i äldre måleri? Och vem är killen med pil och båge som flyger
-
Skolprogram, Åk 7–9Nyfiken på: Nationalmuseum
Tillsammans gör vi några konststopp i den tidslinje som slingrar sig genom huset och möter olika delar ur samlingarna.
-
Skolprogram, Åk 7–9Kroppen – om kroppsideal genom tid, norm och blick
Vi reflekterar över dagens syn på skönhet, kroppsideal och mode utifrån dåtidens bilder i museets samlingar.
-
Gymnasiet, SkolprogramSkolprogram: Kroppen – om kroppsideal genom tid, norm och blick, gymnasiet
Vi reflekterar över dagens syn på skönhet, kroppsideal och mode utifrån dåtidens bilder i museets samlingar.
-
Skola, SkolprogramBokningsförfrågan skolprogram endast visning
Bokningsförfrågan för skolprogram som endast erbjuds som visning. Fyll i formuläret så återkommer vi till dig inom kort.
-
Förskolan, Skolprogram, Åk 0–3, Åk 4–6Skolprogram: En sinnlig tur genom konsten, förskolan, åk F–6
Vi doftar, känner, lyssnar, balanserar, spänner blicken och tittar riktigt noga. Med hjälp av våra sinnen utforskar vi vad som
-
Skola, SkolprogramBesök museet med bokat skolprogram
Här har vi samlat information särskilt för skolklasser som ska besöka museet för ett bokat skolprogram.
-
Skola, SkolprogramBokningsförfrågan, digitalt skolprogram
Välkommen att boka ett digitalt skolprogram på Nationalmuseum. Fyll i bokningsförfrågan så återkommer vi med svar inom kort. Din
-
Gymnasiet, Skola, SkolprogramSkolprogram: Nyfiken på Nationalmuseum – Konstens berättelser
Vilka berättelser ryms i ett konstverk? Genom att tillsammans diskutera ett antal konstverk utifrån vad vi ser och upplever,
-
Förskolan, SkolprogramSkolprogram: Move It! Förskolan
På ett lekfullt sätt utforskar vi skulptur, rörelse och tredimensionellt skapande med utgångspunkt utifrån den egna kroppen.
-
Skolprogram, Åk 0–3Skolprogram: Move it! åk F–3
I det här skolprogrammet utforskar vi på ett lekfullt sätt skulptur, rörelse och tredimensionellt skapande med utgångspunkt
-
Skolprogram, Åk 4–6Skolprogram: Move it! åk 4–6
I det här skolprogrammet utforskar vi på ett lekfullt sätt skulptur, rörelse och tredimensionellt skapande med utgångspunkt
-
Förskolan, SkolprogramSkolprogram: Vem är du? Här är jag. Förskolan
Tillsammans tolkar vi ansiktsuttryck, gester, kroppsspråk, attribut och symboler i konsten. Ur porträtten stiger historiens
-
Skolprogram, Åk 0–3Skolprogram: Vem är du? Här är jag. F–3
Tillsammans tolkar vi ansiktsuttryck, gester, kroppsspråk, attribut och symboler i konsten. Ur porträtten stiger historiens
-
Skolprogram, Åk 4–6Skolprogram: Vem är du? Här är jag. Åk 4–6
Tillsammans tolkar vi ansiktsuttryck, gester, kroppsspråk, attribut och symboler i konsten. Ur porträtten stiger historiens
-
Skolprogram, Åk 7–9Skolprogram: Porträtt och identitet, åk 7–9
Tillsammans tolkar vi ansiktsuttryck, gester, kroppsspråk, attribut och symboler i konsten. Ur porträtten stiger historiens
-
Gymnasiet, SkolprogramSkolprogram: Porträtt och identitet, gymnasiet
Tillsammans tolkar vi ansiktsuttryck, gester, kroppsspråk, attribut och symboler i konsten. Ur porträtten stiger historiens
-
Online, Skolprogram, Åk 7–9Digitalt skolprogram: Epokerna, åk 7–9
Vilka normer och idéer har påverkat hur bilder och föremål sett ut genom tiderna? På vilket sätt är äldre konst relevant för oss
-
Gymnasiet, Online, Skola, SkolprogramDigitalt skolprogram: Epokerna, gymnasiet
Vilka normer och idéer har påverkat hur bilder och föremål sett ut genom tiderna? På vilket sätt är äldre konst relevant för oss
-
Skola, Skolprogram, Åk 7–9Skolprogram: Epokerna, åk 7–9
Vilka normer och idéer har påverkat hur bilder och föremål sett ut genom tiderna? På vilket sätt är äldre konst relevant för oss
-
Gymnasiet, Skola, SkolprogramSkolprogram: Epokerna, gymnasiet
Vilka normer och idéer har påverkat hur bilder och föremål sett ut genom tiderna? På vilket sätt är äldre konst relevant för oss
-
Skola, Skolprogram, Åk 0–3, Åk 1–3, Åk 4–6Skolprogram: Nyfiken på Design, åk F–6
Ett skolprogram om form, design och konsthantverk
-
Skola, Skolprogram, Åk 7–9Skolprogram: Nyfiken på Design, åk 7–9
Form och design finns överallt omkring oss. Vissa av föremålen har skapats för att förbättra vår tillvaro eller lösa problem, en
-
Gymnasiet, Skola, SkolprogramSkolprogram: Nyfiken på Design, gymnasiet
Form och design finns överallt omkring oss. Vissa av föremålen har skapats för att förbättra vår tillvaro eller lösa problem, en